fullfartframat.se

nykär

1 kommentar

Jag tänkte börja med att bekänna för er att jag inte har tränat något över huvudtaget den här helgen – men sedan kom jag på att det är faktiskt inte alls sant. Jag sprang, för mig, en snabb runda i går. I solsken och motvind. Efter halva rundan insåg jag att jag var tröttare än väntat och funderade förvånat om jag var i sämre kondition än jag trott. Hur kunde det vara möjligt? Jag förstod varför när jag kollade appen i ajfånen. Snitthastigheten var högre än vanligt. Där ser man!

Samma hastighet känns väldigt olika beroende på om man springer på löpband eller utomhus. Intressant det där med hur omgivningen påverkar en så starkt. Jag kände mig nästan som en kalv på grönbete. Även om benen var trötta (dels på grund av snitthastigheten) så kände jag mig nästan lite sprallig och nykär. Tror bestämt att våren är på väg.

Nu är jag även anmäld till NYRR Mini 10k. En mil i Central Park i juni. Aj lajk.

Rosa Asics. Gillar’t.

One thought on “nykär

  1. Härligt – är en härlig känsla att se utveckling. Och jag tror att våren är på väg – det var precis reklam för glass på TV. 🙂

Kommentera

