fullfartframat.se

superbär

5 kommentarer

Jag har dille på tranbär och blåbär just. Superbär. Bägge bären innehåller en massa antioxidanter och vitaminer. Vissa påstår att tranbär även är bra både mot uringvägsinfektioner och tandköttsinflammationer samt är magsårshämmande. Potent litet bär.

Vår natur är ett fantastiskt skafferi av näring, energi och i många fall även läkemedel. Tyvärr har vi glömt bort mycket av det vi en gång kunde, det som var vardagen bland generationer innan oss. Det glädjer mig att vi blir mer och mer medvetna om vår egen natur och dess tillgångar. Se bara till att ta hand om den och inte skövla naturen på all dess rikedomar – då finns inget kvar om några år.

Smoothie på naturell yoghurt, en halv banan, färska tranbär, frysta hallon och kokosolja. Nom nom.

Naturell yoghurt, varma blåbär och en kompott av gojibär, incabär, torkade blåbär, mullbär och cashewnötter. Mer nom nom.

5 thoughts on “superbär

  1. Älskar också tranbär just nu! Mmm! Härligt ”syrliga/sura”. 🙂

  2. Västgötskan: De är underbart goda! Är jag lite sötsugen går jag och tar mig några tranbär i stället. Dämpar direkt. 🙂

  3. Bär är verkligen goda. Och något som vi i Norden har speciellt bra tillgång till. Vi har en massa lingon i frysen som mamma o pappa varit snälla och plockat åt oss, och jag njuter av varje litet bär. De är guld.

  4. Snorkkis: Ja, lingon! Åååh älskar lingon. Snälla föräldrar du har! 🙂

Kommentera

