fullfartframat.se

mathavre

3 kommentarer

Mathavre i rå form smakar verkligen havreflingor. Däremot kokt vet jag inte riktigt vad det smakar – inte gröt i alla fall. Tror att det mest fick smak av ingredienserna som jag hade med i koket. Gott och mättande var det.

Jag tillagade mathavren genom att hetta upp hackad vitlök i smör (ja, riktigt smör!) innan jag hällde på mathavre (rör om lite så att fettet och vitlöken får fäste), vatten och en halv grönsaksbuljongtärning. Efter att det kokat färdigt så rörde jag runt hackad spenat (hade tyvärr enbart fryst spenat hemma). Åt mathavren med lax och en kall sås gjord på crème fraiche och färskost.

Gott.

3 thoughts on “mathavre

  1. Gott! Är mathavre glutenfritt?

  2. Ja, produkten i sig är tydligen glutenfri MEN det kan förekomma mjöldamm i alla fall eftersom tillverkaren kan använda samma kärl/maskiner för flera produkter. Tror att det måste stå att den är certifierat glutenfri på paketet. Kommer inte ihåg om det stod på Kungsörnens paket…

  3. Det låter godare än det ser ut… (Tur det). 😉

Kommentera

