fullfartframat.se

its all in your head

2 kommentarer

Nästan en hel veckas kur med antihistaminpiller, kylbalsam och en och annan kortisonsalveklick tog det innan jag vågade (och ville) visa mig i ett gym igen. Det har kliat, bränt och svidit – men nu har det mesta gått över. För den här gången.Jag vet fortfarande inte vad det var som triggade nässelutslagen – kanske den tempererade yogan, kanske något livsmedel, kanske en kombination. Man vet sällan vad det är som sätter igång reaktionen.

Efter några effektiva arbetstimmar vid köksbordet där jag korrekturläste texter, kommenterade översättningar och snackade rapportdesign kändes de som om det äntligen var dags att ta ett varv på löpbandet. I schemat stod det sex kilometer i en hastighet strax över komfortzon – i dag var dock min zon ganska låg. Efter fem kilometer trodde jag att jag hade fått nog och satte mig istället på en motionscykel för att trampa igenom musklerna. Benen piggnade dock till snabbt och jag gav mig på den där sista trilskande kilometern. Jag vann. It’s all in my head.

Sedan gick jag hem och ställde mig i hunden. Jag ligger rejält efter i #yoga30days-utmaningen. Men mer om det en annan dag.

Kanske var det favoritkaffet ur favoritmuggen som fick mig att ta i lite extra? …eller så var det den där extra klicken skummad mjölk.

 

2 thoughts on “its all in your head

  1. Nej, vad jobbigt med nässelutslag. Stackare! Men muminmuggen väger nästan upp det 🙂 superfin!

  2. Älskar mina muminmuggar! 🙂 Passar på på outlets och när man är i Finland..

Kommentera

