fullfartframat.se

hot mojo – cold jam

7 kommentarer

Hot MOJO låter ju sannerligen aningen mystiskt. Det skulle kunna vara något som Austin Powers har hittat på, en ny chokladdryck, eller kanske en sexleksak – ja, vad vet jag! Men i själva verket är det inte krångligare än 55 minuter yoga i en tempererad sal. I dag var det ”bara” 32 C, men det optimala är tydligen 38 C.

Salen var, trots de ynkliga 32 C, riktigt varm och svetten började att rinna nästan omgående. Sedan fanns det ingen hejd på det. Det fullkomligen rann av mig. Tydligen var jag inte ensam då flera av mina med-yogisar hade lika stora pölar runt sig. Personligen var det kanske lite för mycket balansmoment för min smak – men samtidigt välkomnar jag den utmaningen. Rotationerna var däremot underbara och hela kroppen känns fantastiskt mjuk efteråt.

Det är bara att ställa sig i kö till nästa pass. Köerna är långa, men det går att få plats. Sats kommer även att lägga in fler pass längre fram om köerna håller i sig.

Vattenskada till trots, Sats Spårvagnshallarna är galet snyggt. En skön blandning av nytt och gammalt. Jag gillar verkligen rymden i lokalen och att de gamla tegelväggarna är kvar. Mindre positivt är dock de små omklädningsrummen. Hur tänkte ni nu? En tisdag kl 18 är det huggsexa om skåpen.

Efter yogan satt det fint med en Cold Jam (Just A Minute) – en smoothie från Squeezed Up – med äpple, citron, ingefära och frozen yoghurt.

Hot and cold – a perfect balanced start of the day.

Den röda mackapären i bakgrunden torkar golv. Det står ett antal sådana lite här och var. Fem centimeter vatten på 1500 kvm är några kubik.

 

7 thoughts on “hot mojo – cold jam

  1. Vad kul att du fick plats! Jag har testat hot mojo en gång och hade gärna gått regelbundet. Smoothien låter riktigt god.

  2. Grattis till en yogaplats! Men oj, vattenläckan, så trist!

  3. Träningen och livet: Jag vill gärna gå igen, men väntar nog lite tills värsta ruschen lagt sig. Men jag kände mig alldeles mjuk i kroppen hela dagen efteråt. Så skönt.

    Sofy: Haha, tack! 🙂

  4. Jag älskar bikramyoga så jag gissar att jag skulle älska hotmojo!

  5. Wow, hoppas jag också får plats en vacker dag 🙂

  6. Karin: Det tror jag absolut! 🙂
    pilla: Inget är omöjligt. Min ”mattgranne” i lördags hade haft plats 155 när han bokade. Han kom med – och med tre tomma mattor i salen.

  7. Pingback: spinning på spårhallarna | fullfartframat.se

Kommentera

