fullfartframat.se

herr vinter – var är du?

4 kommentarer

Jag inledde träningsåret 2012 full av liv och lust förra veckan. Kickade igång året rejält med spinning och boxpass och ett benpass som gav mig grym träningsvärk …sedan hände det inte så mycket mer den veckan. Löparkläderna var nästan nedpackade i weelend-väskan, men fick åka ur igen då det hade utlovats kyla till helgen. (ja, jag vet – klenis) Helgen spenderades nämligen i Helsingfors – en annan av mina pärlor i Östersjön. Vi möttes inte bara av kallt väder utan också av tungt snöfall. En dos av vintern helt enkelt.

Det är inte bara jag som saknar en ordentlig vinter tydligen. Både här och där tjoas det över skidspår, snabba backar och gnistrande snö. Jag förstår varför.

Visst, barmarken ger löparen en längre utomhussäsong men jag saknar snön. Snö som ger ljus, snö som dämpar ljud och snö som gnistrar i solen. Ge mig årstidsväxlingar och en vår att längta till.

Älskade Fazer Café. Gå dit om du är i Helsingfors. Smit sedan in på Hotell GLO tvärs över gatan och ta ett glas bubbel. Eller varför inte, ta ett glas bubbel på Svenska Teatern.

 

4 thoughts on “herr vinter – var är du?

  1. Var är du, undrar jag mer?
    Det kom ju snö i natt! 🙂

  2. Fjolltr…förlåt Stickhilm. 🙂 Ynka centimetern har vi…

  3. Man ska bo på GLO 😉 det är det enda rätta…

  4. Så skönt att slippa snö nere i skåne =)

Kommentera

