fullfartframat.se

benstyrka ftw

5 kommentarer

I går strök löpningen på foten till förmån för trevligt sällskap. Men tro inte att träningen försvann – nej då. Jag mötte upp Nilla och Ursula för lite styrketräning. Ursula och jag hade bett om benstyrka och Nilla levererade – med besked. (Nilla berättar här om passet när hon körde det tidigare)

Utfall, utfallshopp, benböj, längdhopp, skridskohopp, benböjshopp och säkert en hel del annat som jag nu inte kommer ihåg. Pulsen drog iväg under första set men lugnade ner sig snabbt. Tur var väl det för passet var tillräckligt jobbigt. Vi avslutade allting med hundra benböj – varav femtio med raka armar ovanför huvudet (hållande i en pinne) och femtio mot en pilatesboll. Sedan skakade mina ben.

Jag behöver verkligen träna upp min benstyrka – det räcker inte bara med cykling och löpning. Så hit me! med fler pass!

Sedan fortsatte vi med trevligt snick-snackande över en bit mat och en rundtur bland Nick Brandts fantastiska djurfotografier från den afrikanska savannen – On This Earth, A Shadow Falls. Jag blev störrtkär i elefanter, lejon, schimpanser och geparder. ..och saknaden av mitt Afrika slog till igen. Attans. Hur som, se utställningen innan den drar vidare!

5 thoughts on “benstyrka ftw

  1. håll dig borta från utfallshopp o benböjshopp när du har problem med foten… :S

  2. Den är snäll nu! Och i ärlighetens namn var hoppen inte så explosiva som det kanske borde vara. Men tack för omtanken! ❤

  3. Det där lät ju som en fantastisk dag =)

  4. Lät som ett riktigt härligt ben-mördar-pass! 😀

  5. Pingback: herr vinter – var är du? | fullfartframat.se

Kommentera

