fullfartframat.se

mitt 2011

1 kommentar

2011 inleddes med en stor förändring – en förändring som ledde till att jag helt plötsligt hade hur mycket tid som helst för träning. Funbeat skvallrar om att jag – under 2011 – var som mest aktiv i januari, tätt följt av mars och april. Februari var inte så pjåkigt det heller. Sedan hittade jag tillbaka till jobb och rutiner och resultatet syntes på träningstiden.

Jag mådde bra av löpningen och jag mådde ännu bättre när jag fick springa tillsammans med älsklingen.

Utomhussäsongen började ganska sent på våren, men när jag väl landat ute så gick jag inte in igen. Gymkortet dammade nästan igen under sommaren – med undantag för mina älskade boxklasser. Under sommarens löpturer fick jag även sällskap av älsklingen som även han nu hittat hem i löpningen. Jag gladdes med honom när han sprängde sina distans- och pannbensgränser och blev sugen att själv spränga nya gränser – bokade således in mig på jubileumsmaran i juli 2012. Vi får väl se hur det går.

Vilken härlig sommar vi hade! Jag njöt bland annat av långa luncher i gräset.

Enligt gymmets hemsida och dess nya statistikfunktion har jag mest kört Box bland gruppträningsklasserna – detta säger jag dock med viss tvekan eftersom jag snarare tror att Spinningen är i topp. Litar inte helt på siffrorna som presenteras på deras web. Update: Kollade Funbeat och boxen leder faktiskt – med två pass.

Under en resa till New York i juni passade jag på och shoppa på mig träningskläder och dito leksaker…

Året har varit fullt av en massa roliga event; Nike Blast, Vasaloppsspinning, BBC11, diverse välgörenhetsevent och -lopp, träningsbloggsgatherings och så klart några lopp. Härliga minnen från årets upplaga av Midnattsloppet, mindre härliga från SpringCross men över lag en fantastisk kompott av lopp.

I början av året utökades vår lilla familj med en vacker fyrbening.

Tyvärr har även året varit fullt av skador (ond höft, elaka sträckningar och återkommande stukningar) och ett oräkneligt antal mindre förkylningar.Jag har dock inte varit riktigt sjuk någon längre period utan hittat tillbaka till träningen ganska snabbt. (nej, inte för snabbt!)

Det här var också året jag blev kär i kompressionsstrumpor – helst från Gococo.

Jag har tränat ensam, med älsklingen och med fina vänner – tillsammans är vi starka. Nu fortsätter vi mot nya utmaningar, nya mål och förhoppningar – men mer om det på det nya året.

GOTT NYTT ÅR ALLA (TRÄNINGS)GLADA!

 

One thought on “mitt 2011

  1. Gott nytt år Lotta! 2011 var ett bra år, 2012 blir ännu bättre!

Kommentera

