fullfartframat.se

vem bryr sig egentligen…?

3 kommentarer

Sara skriver ett bra inlägg om varför hon är tjock (som jag för övrigt inte alls håller med om att hon är). Jag kommer osökt att tänka på förutfattade meningar och uppfattningar om hur man ska vara och inte vara. Min kropp är inte särdeles optimalt anpassad för löpning, i synnerhet inte kortdistans- och snabb dito utan om det nu ska springas så är det närmare  Skalman-takt i någon form av mellanmjölksdistans. Men ändå har jag fått för mig att jag ska springa maraton nästa år – vilket förvisso kommer att gå i Skalman-tempo.

Det är säkert många som skakar på huvudet åt mig och undrar ”Ska du springa…?” men vet ni, jag bryr mig inte. Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan och beklagade mig över att jag inte var bra på någonting – jag var varken snabb, stark eller uthållig – och jag fick en massa bra kommentarer som verkligen fick mig att tänka och i viss mån tänka om. Det tackar jag för. Era kommentarer både uppmuntrar och ifrågasätter, vilket är otroligt utvecklande.

Nåväl, vad som nu blir av min maratonsatsning återstår att se, men min poäng är att bara för att jag (i det här fallet) inte ser ut som den allmänna bilden av en maratonlöperska så behöver det inte betyda att jag inte är det. Eller kick-ass på boxing – där jag egentligen är ganska liten och klen – men som sagt VEM BRYR SIG?

Inte jag och det ska inte du heller. Kör ditt race. Du är bra.

3 thoughts on “vem bryr sig egentligen…?

  1. tack tack lotta för fina ord. jag kan också ha ett litet inbördeskring mellan ”inte borde väl jag eftersom x och y och z” och ”men gud vad roligt det där vill jag göra”. det första argumentet spelar ju ingen roll egentligen – det är vad man vill göra, vad man tycker är roligt och vad som ger en kickar tillbaka som man ska gå efter. inte alltid enkelt – men så värdefullt i slutändan. kram!!

  2. Det stämmer och jag håller med! Vem bryr sig?
    Jag ser inte heller ut som en maratonlöpare eller ultralöpare, det vet jag! Men jag springer och springer mycket. Så mycket jag vill!
    Om de andra inte tycker jag ser ut som en löpare då är det deras problem!
    Eller hur?
    Vi är bra precis som vi är!
    kram

  3. Sara: ♥
    Conny: Ja verkligen, det är inte mitt problem – så spring på!!!

Kommentera

