fullfartframat.se

vintersmaker

3 kommentarer

Som ni vet så mår inte mitt hjärta så bra av att dricka kaffe för nära på träning – i alla fall inte för nära på ett löppass. Men det hindrar mig inte från att dricka kaffe – kaffe är gott och gott kaffe är en ren njutning – när jag inte tränar. Hemma har vi både vanlig kaffebryggare, espressomaskin och sedan en tid tillbaka en nespressomaskin – som brygger kaffe med hjälp av ”pods”. Fördelen med dessa pods är att alla kan få det kaffe de vill ha och det går inte åt varken kaffe eller vatten i onödan. Vill jag ha en kopp kaffe så gör jag en kopp kaffe och inte en halv kanna som sedan står och svalnar för att slutligen hällas ut i vasken.

Nespresso lanserar inför varje jul nya säsongssmaker – i år är det vaniljblom, körsbär och mörk choklad. Förra årets kardemumma minns jag med en stor saknad. Fantastiskt gott kaffe! Förra veckan blev jag inbjuden att testa de nya smakerna och lära mig mer om Nespresso och deras kaffe samt testa på att göra latte art. Av de tre smakerna blev mörk choklad min klara favorit – tätt följt av vaniljblom. Körsbärskaffet däremot föll mig inte i smaken, en smak som lätt blir för artificiell och likörsmakande – så även här.

Den mörka chokladen däremot var väl balanserad och smakrik – julens kaffesmak för min del! Jag tycker det är kul med smaksatt kaffe och ser fram emot nya smakvariationer.

Det där med latte art får vi nog öva på lite mer. Jag skyller på att jag var kaffespeedad och darrig av ett cykelpass timmen innan. Till all tur fick vi med oss hem ett eget set att testa med så älsklingen får numera både gott och snyggt kaffe.

Det är något speciellt med en butik efter stängning.

Den lilla chokladbakelsen var inte dum den heller.

Tack till Nespresso och Spot and Tell – älska gratisupplevelser. Vill du också gå på produktprovningar, gå in här och anmäl intresse.

3 thoughts on “vintersmaker

  1. Jag gjorde en (stor) beställning hos Nespresso i helgen, då fanns inte de nya smakerna 😦 Jag ångrar att jag inte väntade någon dag till, nu måste jag ju göra en ny beställning så jag får testa! 🙂

  2. De lanserades nu i veckan. Ja, beställ flera! Har du möjlighet så gå annars in i deras butik på Kungsgatan och smaka. De bjuder ju på kaffe till sina kunder. Jag blev som sagt kär i chokladen, men vaniljen var inte dum den heller.

  3. VIlket bra tips. Chokladen måste jag också lägga vantarna på!

Kommentera

