fullfartframat.se

best of the best och allt för mässan

Lämna en kommentar

Jag var tveksam från början – både till konventet Best of the Best och till Allt För hälsan-mässan. Tyvärr visade det sig att jag hade rätt. Okay, kanske inte helt rätt. Det fanns tre positiva inslag under lördagen. Det första var BodyCombaten med Leon och Pernilla som verkligen kickade rumpa och jag var så glad att få sparkas och slå lite igen. Jag saknar både combat och box och vet inte riktigt vad som hänt med min träning nu längre. Allt är ett enda vakuum känns det som.

Nåväl, tillbaka till lördagens klasser. Vi fick möjlighet att köra den nya (BC50) releasen och jag älskade varje låt! Mycket box och många sparkar. Min kopp te helt enkelt. Mera sådant tack!

Det andra var Sh’Bam med Annika Sjöö och Fredrik Sjöberg. Alltså, trots att jag dansar hellre än bra och ser stum av beundran på de som svävar så lätt fram över dansgolvet så fann jag mig själv mitt i salen med ett enda stort leende på läpparna – det var så otroligt roligt helt enkelt. Grym musik, fantastiska instruktörer och normalsvåra stegkombinationer. Fyrtiofem minuter Sh’Bam var en enda energikick.

Efter combat, en halv klass med Magdalena Bibik och Sh’Bam var min fot rejält trött på mig dock och jag avstod från den sista planerade klassen Zumba. Synd, för Zumba är kul. Afron som vi kikade på en kort stund verkade spännande den med – så hade foten mått bättre så hade det nog blivit några fler danssteg.

Det tredje var så klart mitt trevliga sällskap som var så snäll och bjöd med mig på kompispris – tusen tack fina Ursula.

Mässan då? Mja, näeh. Visst, det fanns ett antal utställare som verkligen hörde hemma på en hälsomässa, men annars var det en massa krimskrams och krafs som kändes enbart som utfyllnad. Tror inte att jag visar mig där nästa år.

BodyCombat med Leon och Pernilla

BodyCombat med Leon och Pernilla – grymt snabba uppercuts

Magdalena Bibik dansade med känsla

Sh’Bam med Annika och Fredrik

Man kunde rösta om snyggaste Fitness Magasin-omslaget. Gissa vem som fick min röst?

Ja, choklad är hälsa!

Kommentera

