fullfartframat.se

pulsträning

2 kommentarer

Jag försöker vila foten men jag kan ju för bövelen inte låta bli att träna totalt! Och det finns ju träning som inte belastar foten, i alla fall inte lika mycket som löpning.

Därav smygträning. Igår fann jag mig själv på en cykelsadel på SATS Zenit – 45 minuter pulsträning som satt som den där berömda smäcken. Jag prickade pulszonerna och kände att jag hade koll på pulsen. Den befann sig i alla rätta färgzoner när den skulle och tickade ner som en klocka under den aktiva vilan. Intressant och positivt. Jag är inte den som alltid springer eller cyklar med pulsklocka och tycker därför det är kul att med jämna mellanrum kolla läget – hur mår min puls? Igår mådde den bra. Idag – not so good. Efter ett möte i Gamla stan tog jag en snabb promenad till kontoret vid Östermalmstorg och jag var både andfådd och småsvettig när jag kom fram. Fortfarande intressant. Olika ansträgningsnivåer, men båda resulterade i nästan samma sak – jag var väl en aning svettigare efter cykelpasset.

Kaffe är för övrigt något som får igång min puls. Efter empiriska studier (jojomensan!) under en tid har jag kommit fram till att jag inte kan dricka kaffe en sisådär fyra-fem timmar innan jag ska träna, annars skenar pulsen iväg. Och det är inte så värst trevligt kan jag meddela. Snarare otäckt. Koffeinet påverkar i så hög grad min puls – tur är väl det att jag inte dricker kaffe så värst mycket. Förutom igår då jag fick i mig nästan fyra espresso på raken och trodde aldrig att jag skulle somna på den här sidan helgen.

Ni som är kaffedrickare, påverkar det er träning?

2 thoughts on “pulsträning

  1. Det har jag aldrig tänkt på så det gör det nog inte. Jag kan dricka kaffe nästan när som helst…

  2. Det har jag aldrigt tänkt på faktiskt. Men det kanske det gör….? *funderar*

Kommentera

