fullfartframat.se

kronfågel deli

3 kommentarer

Via Spot and Tell har jag fått möjlighet att testa två nya smaker i Kronfågel Delis sortiment – kycklingbröstfileer med prosciutto och salvia samt med grillad paprika. Grundtanken är att det ska vara enkelt och gå snabbt – du behöver inte ens något kärl för kycklingen eftersom den kan tillagas direkt i formen den kommer i.

I ärlighetens namn var jag en aning skeptisk till produkten innan jag fick den i min hand. Jag är ingen storkonsument av färdigmarinerat eller färdigkryddat kött och kommer nog aldrig att bli det heller.

Först ut testade jag den prosciuttoinlindade kycklingen. Den skulle vara inne i ugnen cirka 30 minuter i 200 C – men filéerna i  paketet var ganska små och jag ville inte heller torka ut skinkan allt för mycket så jag tog ut dem redan innan tjugofem. Tur det, för då hade de redan små filéerna minskat ytterligare i storlek. Synd.

Till kycklingen serverade jag färsk tagliatelle med en carbonara-liknande sås (utan bacon). Smaken på filéerna var det inget fel på, men den var ändå lite väl slätstruken och hade jag gjort detta från grunden hade jag lindat prosciutton runt kycklingen efter halva ungstiden.

Jag har större planer för det andra paketet – men det får vi testa en annan dag.

3 thoughts on “kronfågel deli

  1. Jag gör en jättegod kycklingfilé inlindad med parmaskinka och balsamsås som jag hittat hos Arla.

  2. Älskar dom där, fast dom är grymt dyra!

  3. Pingback: kronfågel deli – del II « fullfartframat.se

Kommentera

