fullfartframat.se

självklarheter

Lämna en kommentar

Det känns som en evighet sedan jag klev in på gymmet för en timme morgonyoga – även om det egentligen bara var kvart i sju i morse. Dagen har rasslat på av jobb och fix hemma. Däremellan har jag hunnit med lite kattpälsgos (vi har katten med stans mjukaste päls, jag lovar!) och funderingar över löpschemat de närmsta åtta månaderna. Mmm, det är hög tid att ta tag i det där nu.

Yogan var för övrigt en väckarklocka. Jag har blivit stel. Galet stel. Höger höft är som ett enda cementblock och bröstryggen protesterar redan när jag kikar mig själv över axeln. Så kan vi inte ha det. Inte alls.

Jag behöver med andra ord kombinera kondition (löpning och spinning), styrka och smidighet. Jahapp, DET var ju inget nytt. Varför ska det vara så svårt att fullfölja det man redan vet?

Bara att följa stigen. Den må vara krokig, stenig och snårig – men den visar vägen framåt.

Kommentera

