fullfartframat.se

placebo eller vetenskap – spela roll!

4 kommentarer

Först var jag skeptisk till fenomenet. Åsikterna bland bloggare och tidningar gick isär och alla verkade ha en åsikt- det blev tydliga för- och emotläger då man antingen avfärdade fenomenet med placeboeffekt eller syftade på en verklig vetenskaplig förklaring. Efter att själv ha använt dem vid olika tillfällen och i olika sammanhang så kan jag bara konstatera att det spelar ingen roll – placebo eller vetenskap – de fungerar för mig.

Ja, vi pratar om kompressionsstrumpor. Jag har använt mina bland annat under vasaloppsscykling, post-super-saturday och vid flertalet löparrundor. För mig lindras träningsvärken samtidigt som återhämtningen sker snabbare. Använder jag dem under träning så upplever jag att benen inte blir ”stumma” lika snabbt eller över huvudtaget. Egentligen spelar det ingen roll om det finns en vetenskaplig förklaring eller inte – så länge de fungerar för mig. Så även för min älskling som nu också springer med kompressionsstrumpor. Det har hjälpt mot hans stela vader som nu mår mycket bättre.

Favoriterna är Gococo (ingen överraskning där!)som inte bara är snygga, lagom varma men som även sitter väl både över vad och fot. Nu väntar jag spänt på mina turkosa strumpor, de kommer att matcha mina turkosa DS Trainer. Lite snygg vill man ju allt vara i spåret också.

ps) Passa på att beställa från Gococo nu under oktober månad. Tjugo procent av försäljningen av vissa strumpor går till bröstcancerforskningen. Shoppa loss!

4 thoughts on “placebo eller vetenskap – spela roll!

  1. Alla sätt som funkar är väl bra, som du säger? 🙂

  2. Jag är lite sugen på att testa när jag åker längd…

  3. västgötskan: Ja precis! Spelar liksom ingen roll så länge det fungerar.
    annoula:varför inte! fungerra säkert jättebra. gococo har iofs ski socks också men antar att de är för slalom..

  4. Jag älskar att använda kompressionsstrumpor. Mina favoriter självklart GoCoCo!!

    Kram

Kommentera

