fullfartframat.se

rosa bandet projekt stockholm

1 kommentar

Tror bestämt att jag borde vila benen en dag eller två.. I lördags sprang de i Nackareservatet, i söndags snurrade de på i nästan tre timmar under Rosa Bandet Projekt Stockholm och idag sprang de längs ”vår” sjö – tidigare var det ”min” sjö men nu delar jag ju den med älsklingen. Vad hände med dagens planerade vilodag? Tja, ehm. Till mitt försvar så måste jag säga att de (benen alltså) var förvånansvärt pigga och fräscha idag – även efter fartlek, backar och race på slutet.

Tillbaka till snurrandet. BloggarOmTräning hade, i samarbete med en drös fantastiska instruktörer, ordnat ett grymt Rosa Bandet-event på Sportlife Östermalm. Deltagarna kunde välja mellan fyra olika spinningklasser, yoga, powerstrip och bodybalance. Jag valde att cykla tre av de fyra spinningklasserna då jag kände att det var en god idé att sova lite på söndagmorgonen.

De tre timmarna innehöll en timme RPM (jag är normalt inte särdeles förtjust i RPM – men Soffans ”Best of” var riktigt grym!), ett tröskeltest som kramade mjölksyran ur benen, en massa intervaller – korta och långa och en backe som aldrig tog slut. Gott och blandat helt enkelt. Rackarns vad det kan vara kul att cykla på en stillastående cykel. Märkligt det där.

The word on the net säger att vi fick in närmare nio tusen kronor (alla deltagare bidrog efter egen ficka) vilket är ett helt fantastiskt resultat.

Tack alla instruktörer, alla deltagare och sponsorer! Jag gör gärna om det igen – nästa år kan vi kanske utmana Göteborg?

Snygga cyklister. (foto: Sara)

Tre av fyra arrangörer – Sara, Åsa och Soffan. Jessica saknas.

One thought on “rosa bandet projekt stockholm

  1. Tack för att du kom och spred värme.

Kommentera

