fullfartframat.se

mitt eget hellaslopp

3 kommentarer

Imorgon går Hellasloppet av stapeln. Eftersom jag redan bokat in mig på ett annat event så frågade jag älsklingen tidigare i veckan om han hade lust att springa ett eget Hellaslopp med mig.

Vi hade ingen som hejade på oss, inga vätskestationer, inga nummerlappar och inga medaljer. Men vi hade start och mål och – framförallt – vi hade varandra. Trots kylslagen temperatur och allt annat än ljumma vindar tog vi oss iväg till tennisbanorna vid Hellasgården. Ett gäng scouter packade ihop för dagen när vi knatade iväg till slingan. Då hade jag gärna också varit på väg hem. Efter de tre-fyra första backarna var jag fortfarande lika sugen på att åka hem. Benen var tunga, andningen likaså och luften var kall i mina lungor.

Men någonstans släppte det – backarna var förvisso fortfarande lika tunga men vi tuggade på och njöt av solen som kikade fram bland gråtunga moln, av de klara färgerna i träden och på marken, av sjön som glittrade mellan träden.. och så var det en backe igen. Huff! Utan att vi egentligen vet hur var vi framme vid sista svängen och insåg att vi snart var i mål. Benen blev lättare, stegen längre, andningen lugnare och blicken steg. Vi hade grejat det. Vårt egna lopp med enbart två deltagare. Vi hade grejat alla dessa backar tillsammans.

Tack älsklingen för en härlig höstlöpning!

3 thoughts on “mitt eget hellaslopp

  1. Bra jobbat! Det är härligt att springa bara för att springa!! Vi får njuta av hösten!
    kram

  2. Ja, underbara vackra färgstarka höst. Passa på nu. 🙂

  3. Pingback: rosa bandet projekt stockholm « fullfartframat.se

Kommentera

