fullfartframat.se

tjugo sekunder

3 kommentarer

Det är märkligt hur korta tjugo sekunder kan vara. Ynka tjugo sekunder. Vad är det? Ingenting! Men det är lika märkligt hur tjugo sekunder kan vara en evighet – en evinnerlig oändlighet. Idag var det dags för spinning för en av mina absoluta favoritinstruktörer. Det var dags för lite Pia-spinning. Pia är speciell. Speciell på ett mycket bra sätt. Speciell på ett sjujäkla sätt. Pia får en att trampa lite snabbare, växla upp lite mer och utmana oss själva. Hon kräver lite mer och vi levererar så gärna för vi vet vilken fantastisk känsla som väntar som belöning vid banderollen. Målet.

Idag var det alltså dags för intervaller. 70/20 och 30/30-intervaller som verkligen kramade musten ur mina ben. Efter första setet visste jag inte hur jag skulle orka fortsätta men när målet kunde skönjas så ville jag inte att det skulle ta slut. Jag ville ha mera.

Även om Pia förtjänar att hyllas så ska även mina medcyklister få sitt de med – så tack Nilla, Sara och Ursula för bra teamwork. Ni var fantastiska tjejer! Vilket fokus, vilken vilja, vilken glädje.

Svettig och dan från i somras – men med samma kläder som på spinningen.

3 thoughts on “tjugo sekunder

  1. Träning när den är som bäst!

  2. Spinning är grymt kul! Särskilt sådana pass är grymt motiverande! 🙂

  3. Jaa, man bli ju så glad av det! 🙂 Ren och skär glädje!!

Kommentera

