fullfartframat.se

super saturday 2011

4 kommentarer

Jag är så hopplöst efter alla andra, men min söndag flöt på i sakta mak utan att jag ens orkade logga in och blogga om superlördagen – Super Saturday.

Min lördag började toktidigt. Innan halv sju befann jag mig i Globen för dagens äventyr. Det skulle inte tränas utan jobbas. Men träning blev det ändå! Efter incheckning av runt tvåtusen pigga och glada deltagare var det dags att bära, kånka, släpa, knuffa och lyfta. Stepbrädor, vikter, bollar, kuddar, goodiebags mm mm. I en evinnerlig ström. Oändlig ström.

Elvahundra stepbrädor som ska samlas ihop, lyftas på pallar, plastas och forslas till Globens enorma lasthallar. Tio-, fem-, tvåochenhalv- samt enkilos vikter i högar runt hela Annexet. Över tvåhundra cyklar som ska köras upp på lastbil. Trehundra bollar som ska plattas till. Ja, ni fattar. Vi hade att göra.

Även om vi var igång nonstop under tretton timmar så var det kul! Kul att se fantastiska instruktörer, glada deltagare, sköna moves, starka muskler, färgglada kläder och snabba fötter i en kollektiv party-hypnos. För Globen rockade i lördags. Det var fest från tidig morgon till sena natten. Jag skippade den nattliga festen dock och drog mina trötta tassar hemåt.

Tack för mig. Vi lär nog ses nästa år igen.

Lugnet före stormen.

En osedvanligt lugn stund i incheckningen där fler än tvåtusen deltagare, instruktörer, utställare, DJs och råddare myllrade in.

GoCoCo var såklart på plats. Världens bästa träningsstrumpor. Så är det bara. Min incheckningskollega Mimmi spexar lite.

Trött, men tummen upp för en rolig dag!

4 thoughts on “super saturday 2011

  1. Jag har bara en sak att säga: Fred och Kärlek!

  2. Respekt och Kärlek!

  3. Vad är det här för evenemang? Jag vill gå på det men hittar ingen information om när/var nästa sådant här hålls. Är det återkommande varje år?

  4. Tina: Les Mills Nordic – återkommande event i Globen, Stockholm. Går varje år så håll koll på deras fb/web-sida!

Kommentera

