fullfartframat.se

midnattsloppet 2011

7 kommentarer

Midnattsloppet är verkligen ett kanonroligt lopp. Jag kom på mig själv att le många gånger under gårdagens mil på Söders gator. Jag log extra stort vid Nikes pepp-station strax innan Sofia kyrka där Musse Hasselvall läste upp några hälsningar och mitt namn lyste med stora bokstäver på en storbildskärm. Tydligen hade även några andra hälsningar publicerats på en annan skärm men de missade jag tyvärr. Jag log även stort när jag high-five:ade små knattar längs med vägen. Jag log när jag äntligen kom upp till Mosebacke och visste att det bara var att rulla i mål. Jag skrattade när jag kom i mål. Jag ler fortfarande.

Det enda tråkiga med gårdagen var de otroligt fulla startgrupperna – det blev trångt i spåret på flera ställen. På vissa ställen till och med trångt och mörkt. Inte så kul.

Ja, det andra tråkiga var ju att jag hamnade i en bekväm komfortbubbla de första kilometerna och tuffade på väldigt långsamt. Väldigt långsamt. Efter peppet i backen ökade jag hastigheten men då var det för sent. Jag korsade mållinjen på en tid som är långt från min bästa tid på milen – men med pigga och starka ben. Mitt problem är alltså att jag går ut för långsamt för att spara på krafterna till senare – men senare kan bli för sent. Igår blev det för sent. Jag vet vad jag har att jobba på.

Trots detta är jag nöjd. Ett roligt lopp som slutade med bubbel och picknick på ett båttak längs med Söder Mälarstrand. Tack fina vänner för gott sällskap före, under och efter loppet samt tusen, tusen tack för all er pepp! Den värmde verkligen.

7 thoughts on “midnattsloppet 2011

  1. mitt problem är tvärtom, jag går ut för hårt i början o orkar inte springa efter 2-3 km.. vi kanske borde springa ihop? 😉

  2. Det låter som ett härligt lopp tjejen =)

  3. Jag har motsatta problemet. Går ofta ut för hårt och ”dör” efter ca 3 km…. 😦

    Men nya tag är det som gäller! 🙂

  4. Det låter som du hade jåttekul och det är den viktigaste!! Att njuta när man springer…. wow vilken lycka!
    Grattis!!
    kram

  5. Som vanligt är jag fröken-tvärt-emot-alla-andra. 🙂 Jag tror nog inte på min egen förmåga.

  6. Pingback: veckoplanering « fullfartframat.se

  7. Pingback: fff snorkkar | fullfartframat.se

Kommentera

