fullfartframat.se

tillbaka i spinningsalen

2 kommentarer

Idag fick det bli spinningsalen istället för löpspåret då högerfoten protesterade efter gårdagens boxpass. Några felriktade sparkar och jag blev påmind om hur länge det tar innan en stukning läker. Länge!

Ni som har kört för mig tidigare vet att vi enbart cyklar uppför. Backe, backe, backe.” Tusan, det hade jag glömt bort. Nåja, då var det för sent att banga, för sent att ångra sig, för sent att fega ur. Det var bara att köra. Köra tungt. Köra hårt. Återbesöket i spinningsalen blev – trots allt – kärt. Flåsigt. Svettigt. Tungt. Sa jag svettigt?

Herrejestanes jag kunde vrida ur kläderna efteråt men pannbenet hade säkert byggts på åtskilliga centimeter. Även om benen var starka och pigga, hållningen stabil och blicken fokuserad så var det tungt och bland de längsta intervallminuter jag upplevt på en cykelsadel. Huj.

Nu vilar jag till lördag. Då!

 

2 thoughts on “tillbaka i spinningsalen

  1. Backe, backe, backe. Spinning när den är som bäst!! 😉

  2. Hear hear sister! 😉

Kommentera

