fullfartframat.se

lopp på lopp

4 kommentarer

I början av sommaren efterlyste jag lopp som gick under juni-juli men de var tyvärr ganska få. Under perioden augusti-oktober duggar löptävlingarna dock tätare än prickarna i pälsen hos familjens kortdistansare. Tätt alltså.

Nya uppstickare tävlar om deltagarnas gunst i konkurrens med gamla rävar som Midnattsloppet och Tjejmilen. I Stockholmstrakten springs det förutom innanför tullarna och på Frescati/Gärdet/Djurgården även i Sickla, Kista, Sundbyberg, Hässelby och Nackareservatet – eller varför inte på hemlig ort?. Toppen att det finns ett så stort intresse efter löparaktiviteter – men måste alla slåss om samma dagar? Synd. Sprid ut loppen så har man möjligt att vara med på fler!

Ska du springa några lopp i höst? Vilka isåfall?

4 thoughts on “lopp på lopp

  1. Jag har mitt första lopp framför mig nu i september, men kan i övrigt bara hålla med i det du skriver! Borde inte arrangörerna själva vilja dela upp det lite, för att få med så många så möjligt = mer intäkter? 😮

  2. Det känns ju som om det vore det mest logiska, men istället väljer man att konkurrera med varandra. Lycka till med träningen inför ditt lopp!

  3. Åååh, är det DS trainer på högerfoten? Min hjärna har (helt ogrundat) fått för sig att det är den perfekta skon för mig, och att jag bara mååååste ha ett par. De turkosa är grymt snygga!

  4. Visst är det så! Nu är de iofs inte riktigt lika rena och snygga längre, men galet sköna att springa i! Jag valde faktiskt inte dem aktivt utan det bara blev så efter en tur till Löplabbet, men väldigt lyckat resultat.

Kommentera

