fullfartframat.se

fler dagar, tack..

3 kommentarer

Jag går och klurar på träningsupplägg. Onekligen bör jag få in en himla massa löpning i schemat, men det finns ju så mycket annat som lockar och drar också. Det där som ger lite extra solsken och glada miner. Träningsglädje. Spinningen ger jag inte upp. Inte heller boxen, eller combaten. Styrketräningen får inte heller glömmas bort – för att inte tala om vila och återhämtning.

Mitt nuvarande upplägg med löpning tre gånger i veckan kommer jag att fortsätta med – tisdag, torsdag och söndag. Boxen ramlar in på måndag och/eller onsdag. Tyvärr krockar spinningen med boxen. Nej vänta nu. Det har jag ju ingen aning om egentligen. Höstschemat för gymmet har väl inte dykt upp ännu? Hur som helst, jag behöver antingen flera dagar i veckan eller kombinera olika pass på samma dag. Transportlöpningen eller ”snorkkning” knackar osökt på dörren. Lunchpass likaså.

På ett eller annat sätt ska jag nog lyckas få till en plan – det svåra är bara att hålla sig till den. Ni vet ju hur jag är. Impulsiv är ju bara förnamnet.

Kommer det verkligen att bli en marathonlöpare av mig? Kräver inte fyrtiotvåkommanågonting kilometer en massa disciplin, pannben, jävlaranamma och hård träning? Ehum.

3 thoughts on “fler dagar, tack..

  1. Tack för din kommentar. Visst är vikten inte det viktigaste, men grym känsla ändå. 🙂

    Herregud vad jag känner igen mig i ditt träningsdilemma! Samma här. Löpningen är ju relativt nyupptagen och perfekt när man inte vill ha tider att passa som småbarnsmamma. Spinning är en grymt rolig kompletterande konditionsträning.

    Combat är skitkul och agressionsutdrivande och styrketräning är grym för att man verkligen kan testa att ta i MAX!!!
    Vilket i-landsproblem vi har… 😉

  2. Visst är det jobbigt att behöva välja och prioritera bort? Vore det inte enklare att träna allt, hela tiden? haha

  3. i-landsproblem de luxe!

    cizzi: Jaaa! Bara träna.. ehum. 😉

Kommentera

