fullfartframat.se

busenkelt

2 kommentarer

Normalt har jag ganska bra koll på läget. Förhållandevis ordningsam både hemma och på jobbet. Undantag finns alltid, men så ska det väl vara för att regeln ska uppfyllas. Semestersnoozandet har dock fört in mig på nya spår, betydelsen av veckodagar – ja tom klockans siffror känns ganska så ovidkommande. Spela roll liksom. Lite mañana mañana över det hela.

Det betyder också att jag inte reflekterar över tidpunkten när jag springer, alltså vilken tid på dygnet. Tiden styrs mer av temperaturen vilket har lett till både midnattjogg och morgonlöpning. Söndagen avslutades med en snudd-på-milen löpning, första halvan med älsklingen som sällskap, den andra med enbart mina egna tankar som höll låda. Stegen var lätta, andningen jämn och lugn och benen kändes starka. Allt stämde helt enkelt idag. Busenkelt.

Imorgon fortsätter vi. Varför stanna nu? Om tretton dagar springer vi på Söder. Så.

Kortdistansaren i familjen.

2 thoughts on “busenkelt

  1. Härligt med sådana dagar! 🙂

  2. Underbara dagar som man lever länge på. 🙂

Kommentera

