fullfartframat.se

ta mig till havet

2 kommentarer

Jag älskar havet. Det ger mig en känsla av frihet och rymd. Man finner det lilla i det stora. Perspektiv och framtid. Längtan och förväntan.

Det vore otänkbart för mig att bo utan närhet till kusten – helt otänkbart. Jag växte upp i skärgården bland åkermark, betesmark, klipphällar, grusvägar och vågskvalp. Det har säkert bidragit till att forma mig som person och även min kärlek till havet. Trots detta så är jag (fortfarande) ganska dålig på att simma. Jag gillar att bada och skvalpa omkring men simningen har liksom aldrig fastnat. Jag kan simma, men jag finner ingen tjusning i det. Lite synd för det är en grym träningsform.

Ålands hav. ”Mitt” hav.

Telegrafberget i Nacka med utsikt över Stockholms inlopp.

Aktern på M/S Rosella. Vinkar på återseende till sommarstaden numero uno.

Vyn från altanen hos goda Värmdö-vänner

2 thoughts on “ta mig till havet

  1. Ja, vad är grejjen med att bara bada och inte simma? Simning är ju kalasbra träning =) Är det alla längder man blev tvingad att simma i skolan som satt sina spår?

  2. Jag vet faktiskt inte.. Kanske det.

Kommentera

