fullfartframat.se

mjölk för ett år

2 kommentarer

När jag var liten så fick jag alltid höra att man blev stark av mjölk. Nu hade vi en hel hög med kossor själva så orden var väl en aning opartiska – men sanningen kvarstår. Kalcium och D-vitamin (som man finner i mjölkprodukter) behövs bland annat för skelettet – inte enbart när du är liten utan faktiskt hela livet. Det finns heller ingenting som slår ett glas kall mjölk och en varm kanelbulle. Nom nom.

Tyvärr har jag en släng av laktosintolerans och håller mig numera till produkter med antingen låg eller ingen halt av laktos. Jag klarar mig om jag får i mig lite ”vanlig” mjölk, men det ska helst inte upprepas för många gånger. Hemma i vårt kylskåp hittar du främst Valios mjölkprodukter (både med och utan laktos) och nu har du, om du också är laktosintolerant, möjlighet att vinna en årsförbrukning av mjölk hos just Valio.

”Under hela sommaren kan du vara med och tävla med ditt bästa laktosfria mjölkdrinksrecept. En gång per månad under juni – augusti drar vi tio vinnare där förstapristagaren vinner en årsförbrukning (312 liter) av laktosfri mjölk från Valio, värde ca 5 300 kr.”

Hur bra är inte det? Det du behöver göra är att komponera en egen mjölkdrink – och hur svårt är det?

skärmdump från Valios hemsida

 

 

2 thoughts on “mjölk för ett år

  1. Tack för tipset! Jag kan inte heller dricka vanlig mjölk nuförtiden fast gör det ibland ända – med onda konsekvenser!

  2. jag med… fast hos mig är det glass som jag inte kan hålla mig från…

Kommentera

