fullfartframat.se

upplevelser och påminnelser

Lämna en kommentar

Mina Facebook-vänner kunde se (läsa?) mig utbrista igår: …har sprungit!!! Äntligen, äntligen, äntligen. Konditionen var som bortblåst men vad gör det?! Jag sprang. ♥

Jag kan inte med ord beskriva känslan att få springa igen. Två veckor utan normala löppass och konditionen var.. ja, inte med mig ute i spåret iallafall – det är ett som är säkert.  Det var stundvis tungt, flåsigt och motigt MEN jag sprang min uttänkta runda och var inte helt färdig för skroten efteråt. Nu sitter jag nästan och hoppar på kontorsstolen att få springa igen och beta av mina ”missade” Training Camp-pass.

Tyvärr måste jag dock erkänna att jag kände av foten.. den gjorde inte ont utan mera en påminnelse från musklerna till hjärnan om det har varit trasigt här och vi orkar inte riktigt lika länge som tidigare. Jag tar påminnelsen på allvar och kommer att öka försiktigt – hoppas bara att jag hinner i tid till Midnattsloppet.

Kortdistansarean i familjen. tänk om man hade hans explosivitet?

Kommentera

