fullfartframat.se

monday blues

5 kommentarer

Usch. Idag är vi måndagsdeppiga. Trist väder. En elak muskelknut eller vad det nu är i ryggen som gör att jag går, sitter och står som en krokig gammal gumma utan käpp. Inte roligt. Alls. Inte någonstans. Inte kan jag helt lokalisera smärtans ursprung heller, ett ganska diffust område som krampar och drar ihop sig.

Idag borde även kreativiteten flöda inför sista dagarna på jobbet innan semestern börjar på riktigt. Det gör den ju inte då. Överhuvudtaget. Gah!

Ja, jag gnäller nu. Löpsuget river och sliter i mig och jag avbokar det ena efter det andra träningspasset. Bittert. Surt. Nej, jag bangar inte. Jag försöker bara vara lite klok och eftertänksam. Tänka efter före. Inte helt lätt.

5 thoughts on “monday blues

  1. Usch. Jag har också något som sitter och stör, typ mellan skulderbladen. Måste boka in en massagetid i veckan. Synd att man inte kan massera sig själv 😛 .

  2. Bittert. När jag hade dumma muskler som gjorde mig till en tant var det mer stretch av sätesmusklerna jag behövde. Kroppen är lite konstig. Hoppas du får en finare måndag ju mer som går av den!

  3. Hum, har för mig att du var en av oss som har spikmatta. Lägg dig en stund på den så brukar man känna lättare var knutdummern sitter. Sen på med tigerbalsam/alt liknande och hoppas på det bästa 🙂
    För övrigt är idag en lagom mysdag och om du jobbar slipper du längta ut i solen eller hur? 🙂

  4. Skador är alltid ett skit, speciellt pa sommaren när träningen är extra skoj! Hoppas det blir bättre!

  5. Ja, kul är det ju inte. 😉 Jag vet faktiskt inte vad det är som spökar, men det verkar hjälpa med värme. Nåja, det visar väl sig. Tack för era fina hälsningar – hoppas ni får en trevlig måndag ni med!

Kommentera

