fullfartframat.se

längtan efter löpning

Lämna en kommentar

I morgon är det en vecka sedan jag satt på en trottoarkant och väntade på skjuts hem. En vecka av svullna och ömma småmuskler. En vecka av löpvila. En vecka av abstinens. Idag är första dagen jag kan gå, stå, gå i trappor och röra på foten utan större problem. Imorgon testar vi försiktigt att springa lite. Bara lite. På fredag väntar ett boxpass.

Under denna evinnerligt långa vecka har jag frossat i jordgubbar, vattenmelon och andra frukter. Inbillar mig att det är en del av återhämtning, tillfrisknande och uppladdning inför kommande månad av träning. Som det känns nu är jag glad om jag orkar springa runt hela varvet på Söder.

mixad vattenmelon, lime och is ger tillsammans en god slush

Kommentera

