fullfartframat.se

felsteg

4 kommentarer

Tänk så mycket skada ett endaste litet felsteg kan göra. Okay, jag är inte allvarligt skadad – snarare lindrigt skadad. Men i mitt huvud är det allvarligt. Mitt under gårdagens lugna löpning steg jag snett i en nerförsbacke, halkade till, slog vänster knä i backen och vred till höger fot. Aj! Nu sitter jag med en fotled som är allt annat än glad på mig. Svullen och öm. av knölen syns det inte så mycket – mest en jämn bula på sidan. Att vrida på foten eller tippa tårna framåt är dumt. Ändå kan jag inte låta bli att testa. Femåring all over again.

Midnattsloppet närmar sig och jag börjar bli nervös för Sofia kyrkbacke. Förra året snubblade jag till efter backen (ja, samma fot) och fick linka i mål. I år får det inte hända något. Nej, det SKA inte hända något.

I väntan på att älsklingen ska komma och hämta upp mig.

4 thoughts on “felsteg

  1. Åh neeej, stackars dig, det ser ont ut 😦 … Om du har stukat samma fot två gånger borde du kanske springa med någon typ av stödstrumpa?

  2. AJAJAJ! Ta hand om fossingen!

  3. Soffan: Ja, iaf om jag ska springa ngt mer än slätt asfaltsunderlag. Jag har även en god vän som dansar balett som ska hjälpa mig med styrkeövningar för fotlederna. De behöver tränas de med.

    Anna: Jag ska göra mitt bästa. Tack!

  4. Pingback: längtan efter löpning « fullfartframat.se

Kommentera

