fullfartframat.se

sommarstiltje

2 kommentarer

I mitt huvud har jag formulerat inlägg efter inlägg – allvarsamma, fyndiga, filosoferande, tänkande och ifrågasättande – men inget har materialiserats i skriven text. Orden fastnar innan de hittar till tangentbordet. Ibland är det bara så. Ser jag tillbaka på mitt bloggande liv inser jag att det normalt blir så under sommarmånaderna. Jag har annat att göra, andra saker att upptäcka, dagar att uppleva och avnjuta. Jag njuter av solen, värmen och de ljumma vindarna. Av vännerna, naturen och livet.

Jag älskar verkligen värmen, men träningen lider av det.  Löpningen skjuts fram till sena kvällen, men efter ett glas vin till maten eller en kall cider på balkongen blir det ingen löpning. Jag springer inte med alkohol i kroppen – hur litet det må än vara. Javisst, det är bara att låta bli det där glaset, men ibland blir det bara så. Inte ofta, men ibland. Äsch, nu kommer jag med en massa dåliga ursäkter igen. Jag älskar träning – men jag är innerst inne ganska lat och bekväm av mig. Så. Nästa vecka har jag både box och spinning inbokat dock – lite förbättring hoppas jag på.

Gårdagens löpning, klockan halv åtta på kvällen och mer än 25-gradig värme var seg. Fötterna saft fast i seg sirap och kroppen bromsades av ett jättelikt gummiband. Jag kämpade för varje steg att ta mig fram. Tanken på Mias helt makalösa insats under tjugosju fantastiska timmar eller Hornstull-Järna-gänget som sprang 55 km mitt på dagen fanns hela tiden i mitt bakhuvud och fick mig framåt. Kan de – så kan jag. Bloggar är inte enbart inbördes tävlan om vem som är snabbast, starkast, uthålligast eller snyggast – det handlar snarare om inspiration och påverkan.

Varm. svettig, trött och andfådd men GLAD!

Jordgubbar, jordgubbar, jordgubbar! Behöver man äta något mer?

Trötta tassar. Note to self: tvätta av all sandstrandsand från tassarna innan du stoppar ner dem i strupor och löpardojjor.

Lilla kissen har fått ny sele och nytt koppel. Nu kan han inte rymma. Hoppas vi.

2 thoughts on “sommarstiltje

  1. Inspirationen är ju dessutom det bästa!

  2. Eller hur!! 🙂

Kommentera

