fullfartframat.se

löpning och hälsa

Lämna en kommentar

Efter att ha manglat avtalsutkast, budgetförslag och skickat oändliga mängder e-post under torsdagen så förtjänade jag verkligen en löptur. Jag belönade mig själv med en snabb tur där jag inte hade en aning om hur långt eller var jag skulle springa när jag klev ut genom dörren. Inga planer, ingen tid i skallen, ingen press. Till en början omedvetet, men sedan med en bestämd envishet valde jag det backigaste alternativet när jag kom till en korsning. Resultatet blev nästan enbart backar och jag hittade två-tre stycken som lämpar sig riktigt riktigt bra för rejäla backintervaller. Raka, jämna och med en lagom lutning och längd. Här ser jag fram emot att springa intervaller sena sommarkvällar. Härligt.

Gårdagens löptur var verkligen fylld av glädje och eufori. Jag var snabb, jag var stark och jag orkade pressa mig själv i långa sega backar. Heja mig!

Vad dagen har att erbjuda för träning vet jag ännu inte. Jag packar ner kläder för diverse eventualiteter och beger mig mot stan. Har ni vägarna förbi Kungsträdgården tycker jag ni ska gå och kika på ”Forskning och hälsa” som arrangeras av Karolinska Institutet, Karolinska Universitetssjukhuset och Stockholms läns landsting. Testa din hälsa vid någon av alla stationer. I Kungsträdgården kommer det att finnas massor av aktiviteter samlade kring årets huvudteman: Allergier, Goda vanor, Smärta och Framtidens sjukvård

Här kan du träffa och lyssna till framstående forskare, sjukvårdspersonal, kända representanter från näringsliv, idrottsvärlden och artister. Programmet börjar med en officiell invigning av socialminister Göran Hägglund kl. 11.00 och avslutas med en musikföreställning på Stora scen kl. 18.00.

På grund av någon märklig bugg hos wordpress lyckas jag inte lägga in någon länkning så den kommer här istället: http://forskningochhalsa.se/

Kommentera

