fullfartframat.se

stockholmssnorkking

2 kommentarer

Inkommande vecka tänkte jag ge mig på att snorkka hem från jobbet någon dag. Jag är på tok för feg för att cykla till och från jobbet då jag ryser av tanken att behöva cykla inne i stan bland stressade bilister, fotgängare som går med näsan nere i sin smartphone och andra cyklister som svischar förbi i hisnande hastigheter. Mina fötter passar mig bättre.

För mig som har lite längre än ett hopp mellan malmarna inne i stan är det dock ett litet äventyr. Jag har redan beslutat att det får bli en hemväg då vi inte har tillgång till dusch på jobbet. Men utöver det finns det flera frågor jag som wannabe-snorkkare funderar över. Vilken väg ska jag ta hem – kortast eller trevligast? Springa med eller utan ryggsäck? Med eller utan vattenflaska? Hur forcerar jag bron mellan Skanstull och Gullmarsplan? Svaret på den sista frågan är iofs enkel: gamla Skansbron.

Oavsett vilket så ser jag fram emot att ta mig hem för egen maskin – trots att det kommer att ta mer än dubbelt så lång tid. Tiden är dock irelevant. Träningstiden och -glädjen är obetalbar.

googlad bild över tunnelbanesystemet i Stockhholm

2 thoughts on “stockholmssnorkking

  1. 🙂 . Gamla Skansbron absolut. Om du kommer från city rekommenderar jag att ta yttre sidan av Gamla stan förbi slottet, och vid SLussen trappan upp mot Mosebacke och sen raka vägen mot Folksam. Mysig väg tycker jag; saknar den lite när jag snorkkar till Kungsholmen. Hade missat att du hade nytt jobb nu – Grattis!

  2. Tack för tipset om väg på Söder. Yep, jag kommer att ta mig fram och tillbaka till Östermalm numera. Lite skillnad mot Kista. 🙂

Kommentera

