fullfartframat.se

jag kan springa.

2 kommentarer

Av lördagens tävling blev det inget. Ja, jag startade men jag klev av efter halva sträckan. Besviken och med gråten i halsen (och med en otäckt skenande puls) begav jag mig hemåt.

Jag kom en tredjedel innan hjärtat slog ett dubbelhopp och sedan skenade fritt. Jag kunde inte dra ner ett endaste andetag i lungorna och paniken började bubbla i mig, men genom att koncentrera mig på att andas lugnt (så lugnt det nu kan gå när man inte får ner tillräckligt med luft i lungorna) så lyckades jag att långsamt gående (!!) ta mig till varvning där jag klev av och tackade för mig. Jag har inte astma, men efter gårdagens händelse kan jag tänka mig hur det kan kännas med en astmaattack.

Tankarna var många efter lördagens otäcka upplevelse och svidande besvikelse, men viljan att bevisa för mig själv att det inte hände på grund av att jag var otränad väcktes redan samma kväll. Söndagsmorgonen välkomnade mig med strålande sol och en svag bris – perfekt för en snabb tur för att testa på nya kärlekarna. Den snabba asfaltsslingan bytes dock ganska omgående ut till ett betydligt längre terrängspår. Det var med lugn puls och i ett stabilt tempo (trots både långa och sega backar och branta stigningar) som jag tog mig runt en sträcka som motsvarade lördagens distans.

Jag njöt hela vägen. Njöt av löpningen. Njöt av vitsippshavet. Njöt av fågelsången. Njöt av solen. Njöt av nya skorna som fick mig att flyga fram.

Njöt av att få ett bevis på att gårdagens nederlag bara var ett mindre nedslag om än en stor besvikelse.

Jag kan springa.

Ja, jag gillar dem så mycket att de fick följa med mig på bio.

2 thoughts on “jag kan springa.

  1. Men gumman….. vad hämskt!!! Men vet du nu vad det hände?
    Bra att testa dag efter!
    Ta det lugnt bara och det kommer att gå bra.

    Fina skor 😉

    kram

  2. Nope, vet inte vad det var. Märkligt. Ja, jag kunde ju inte bortfärda det med att jag är otränad – så jag var ju tvungen att utmana mig själv med en ny runda. 🙂

Kommentera

