fullfartframat.se

entering sleep mode

2 kommentarer

Nu inleder jag två dagar av vila. Två dagar av förberedelse för helgens BBC-konvent. Okay, nu ljög jag en smula. Imorgon fredag spenderar jag lunchen i en yogasal. Inte direkt vila, men väl en god förberedelse inför parkour, bodycombat, spinning, självförsvar, bodyattack och bodybalance som är planen för helgen. Yippie-ka-yey!

Yoga är avstressande och är för många ett välbehövligt komplement till träningen samtidigt som den ger återhämtning för trötta muskler och balsam för stressade själar. Löpare blir lätt stela i muskler och leder – där kan yogan hjälpa till att få igång rörligheten och flexibiliteten.

Steffo i Tv4s Nyhetsmorgon kommenterade yoga med att ”det är väl bara att sitta på en matta och mumla”. Visst kan det vara så, men viss yoga kräver nog sin man eller kvinna – det kan vara både uthållighets- och styrkeutmanande.

———

Jag påminner än en gång om Ljusruset som går av stapeln ikväll. Notera att Älvsjöspåret har förlängts med tanke på den stora mängd anmälningar.

Så här såg det ut under eftermiddagen. Jämnt mellan Älvsjö och Hässelby!

2 thoughts on “entering sleep mode

  1. Ofrivillig vila för mig. Ont i halsen! T.om hemma från jobbet vilket är olikt mig… Men ett bra tecken på att jag lyssnar på kroppen :/
    Får se hur det blir med ljusruset, är jag rastlös kanske jag tar en promenad runt? Kram (som tur nog är digital och inte smittsam!)

  2. Attans! Krya på dig nu! Jag vill ju träna med dig i helgen JUEH! *kram*

Kommentera

