fullfartframat.se

dagens rookie

2 kommentarer

I min iver över att bege mig ut och springa i det härliga vårvädret under gårdagen gjorde jag flera nybörjarmisstag. Jag hade inte druckit något nämnvärt sedan frukosten vid sju på morgonen, inte heller var jag nykissad. Ett annat misstag var att välja lite för varma kläder. Men det största var nog att, som första tur, bege sig ut på den mest kuperade slingan som finns i närheten. Inte så smarta val.

Trots detta gjorde jag min snabbaste kilometer ever och jag fattar inte riktigt hur det gick till. Jag som är en långsam snigel i löpspåret. Det måste ha varit tack vare lyckoruset att vara ute som benen bara flög fram. Att det straffade sig någon kilometer senare och jag fick gå en längre sträcka för att höger vad krampade har inget med saken att göra, eller hur?

Nästa utomhusjogg blir Ljusruset i Älvsjö. Ni har väl anmält er?

2 thoughts on “dagens rookie

  1. Jag ska också springa! 🙂

    Har du sett att de förlängt banan för oss Älvjsölöpare? Inte ok! 😉

  2. Det har jag missat!! Kul, tror vi blir några stycken…

Kommentera

