fullfartframat.se

parkour light

4 kommentarer

Träning är kul. Träna med vänner är ännu roligare! Igår boxades jag med Ursula. Ursula är både stark, envis och fokuserad, vilket är en perfekt kombination för ett boxpass. Vi hade fått äran att slåss för Suzan i Huddingehallen och jag blev rejält imponerad av den mängd aktiviteter som pågick samtidigt i den gigantiska hallen. Det myllrade av träningsglada i alla åldrar och variationer. Coolt!

Det var inte bara hallen i sig som imponerade – Suzan var en riktigt duktig instruktör. Pedagogisk, kommunikativ och lagom peppande. Tusen tack för att vi fick komma och köra för dig!

Efter ett svettigt och på tok för kort (att en timme kan rassla iväg så snabbt?) pass var det dags att hitta hem. Ehm, det hade gått snabbare att springa hem, vilket var min ursprungstanke – hade det inte varit för dagens moderna teknik med allt och ingenting i mobilen hade jag fortfarande irrat omkring och letat efter en busshållplats.

Jag fegade alltså ur och tog bussen och skyllde på att det blåste för mycket. Ursula cyklade hem. Cool tjej. Jag fick inte lika många coolhetspoäng.

Idag skrapade jag dock ihop några fler. Nilla slängde ur sig en förfrågan om Parkour i Liljeholmen. Parkour? Hoppa mellan hustak och krypa i gångar? Ja varför inte?! Nu blev det ju lightversionen som kördes inomhus men det var fortfarande grymt kul! Vi körde knasiga kullerbyttor, hoppade på hundra olika sätt mellan stepbrädor (favoriten blev helt klart baklänges känguruhopp!), hoppade över och kröp under hopphäckar och jagade varandra på alla fyra.

Parkour handlar mycket om att övervinna sin egen rädsla och intala sig själv att allt går. Trots att jag har problem med avståndsbedömning (vilket hänger ihop med min Nystagmus) och kände mig osäker innan vissa övningar så gick det över förväntan och jag var stolt över mig själv som inte fegade ur i vissa moment. Man klarar av mer än vad man oftast intalar sig själv.

Sometimes its all in your head.

20110408-181433.jpg

4 thoughts on “parkour light

  1. Åh TACK!!! Så glad jag blir! :*

  2. Vad duktiga ni är som tränar så mycket olika saker, kul! Själv tränar jag, av naturliga orsaker, EXAKT samma sak vecka efter vecka efter vecka, tur att jag ÄLSKAR mina program 😀 .

  3. Soffan: ..eller så är vi bara väldigt schizofrena av oss.. haha!

  4. Pingback: BBC11 – my story – dag 1 « fullfartframat.se

Kommentera

