fullfartframat.se

fredagsträning

4 kommentarer

Tjuvstartade helgen med ett lunchpass BodyPump. Då jag själv förespråkar god teknik framför (och innan) tyngre vikter så valde jag att själv sänka vikterna den här gången och fokusera på min egen teknik. Trots allt så är ju BodyPump uthållighetsträning – inte styrketräning. Handleder, axlar och armbågar fick sig en extra översyn och jag höll noga koll på att de satt där de skulle.

Det skadar inte att med jämna mellanrum sänka vikterna, springa lite långsammare eller ställa sig framför en spegel för att studera sin egen teknik. Be även om hjälp om du är osäker!

Det här var även premiärpasset för mina galet snygga Nike Free-skor. Trots avsaknad av sedvanlig stabilitet så kändes de oförskämt stadiga. Vi får väl dock se vad jag säger när jag testat mer balans- och rörelsekrävande klasser.

Än så länge är jag kär.

4 thoughts on “fredagsträning

  1. Bra där Lotta, tänk om alla BP-deltagare kunde vara så kloka som du 😀 . Självklart ska man utmana sig själv, och lägga på så mycket det bara går, men aldrig på bekostnad av tekniken, och att plocka av lite ibland och verkligen fokusera extra på teknikerna är guld.

    URSNYGGA dojjor by the way!

    Trevlig helg!

  2. Snygga skor, tyvärr har jag lite problem med Nike skor eftersom min fot är bred och Nike skorna ofta är smala.

  3. Gillar skorna ❤
    Det är ju kloka saker du säger, tycker samma sak gäller på gymmet, där finns det många som gör sig själva bara skadade istället för starkare för de slarvar!
    Trevlig helg vännen!

  4. Egentligen är det vanligt sunt bondförnuft – men det tål att upprepas!

    Marica: Jag har haft det problemet med Nike också, men dessa går bra! Nikes löparskor kan jag däremot inte ha!

Kommentera

