fullfartframat.se

favoritkonditionsträning och favoritidrott (11-12/30)

Lämna en kommentar

På a) svarar jag.. och på b) vet jag inte.. Nej, så enkelt är det inte. Jag som är så förbenat ombytlig av mig hittar allt som oftast nya saker att testa och tycka om.  Men den konditionsform jag har tyckt bäst om genom alla tider (som jag har varit mer träningsaktiv) är löpning. Jag är ute och snurrar med nya gruppträningsformer och annat spännande – men jag återvänder alltid till löpningen förr eller senare. Löpning är balans och terapi.

Däremot har jag aldrig varit ett stort fan av att titta på olika sporter. Jag sitter inte som förstenad framför teven eller ställer väckarklockan när det är dags för alpina eller Tour de France.

Det enda jag verkligen har njutit av att se var när Brasilien besegrade Chile i fotbolls-VM i somras. Ellis Park Stadium i Johannesburg, Sydafrika. Live. Det var en upplevelse! (Ghanas seger över USA var inte dum den heller..) I samband med VM tittade jag en hel del på fotboll, men skulle aldrig drömma om att kolla på en derbymatch på Råsunda. Så biten är jag inte.

(bloggutmaningen)

Kommentera

