fullfartframat.se

tokbra torsdag

Lämna en kommentar

Vissa dagar är riktiga skräpdagar då man önskar att man aldrig klev upp från sängen, och så har vi dagar som denna. Dagar man vill trycka på rewind och uppleva om och om igen. Överraskande bud (jag skulle kunna bo i dem!), spendera hela dagen med sin älskling, grymma intervaller och kalasgod mat.

Jag ser fram emot att få testa mina nya Nike Free, under tiden får jag dock nöja mig med att designa den nya utomhusvarianten. Såklart blev huvudfärgen orange. Vad annars? Är man manisk så är man.

Dagens absoluta höjdpunkt var dock löpbandsintervallerna. Efter en ordentlig uppjogg så höften inte ansträngs mer än nödvändigt var det dags att beta av tio snabba enminutrare. De två första gav mersmak och jag ökade hastigheten på intervall nummer tre. Resten fullkomligen flög fram och under de två sista så tryckte jag upp hastigheten ytterligare. Benen trummade på och jag hade totalt fokus. När jag väl stoppat bandet, efter nedjogg, och stretchat så var jag fortfarande pigg i benen och funderade faktiskt på att ta ett varv till.. Härlig känsla.

Kanske var det solen, kanske var det kompressionstightsen från Röhnisch (ja, jag erkänner – de är bra!), tishan som påminde om kommande lopp eller så var det kanske bara en tokbra torsdag.

Kommentera

