fullfartframat.se

matkasse

3 kommentarer

Jag har pratat mycket om att kliva utanför komfortzonen på senaste tid. Mitt maratonmål är rejält utanför min zon. Men det är inte bara min träningzon som växer. Matlagningskonsterna växer de med. Igår blev det till exempel american pancakes med agavesirap och florsocker. Inte så fasligt svårt tycker ni säkert. För mig, som bor ihop med universums bästa pannkaksstekare numero uno, så är det ett sjumilasteg utanför min zon. Way out. Jag blev nöjd, han blev nöjd och vi blev båda tokmätta.

Hur klarar folk att frossa i amerikanska pannkakor när jag blev galet mätt efter tre?

Häromdagen slängde jag ihop en saffransrisotto med dill, parmesan ock kräftstjärtar – inte så krångligt det heller kanske, men för att få den krämig och precis lagom ”gojsig” så krävs det lite finess. En liten, liten guldstjärna i min kokbok.

När det plingade på dörren idag hoppade både älsklingen och jag åter igen i sjumilastövlarna och klev utanför zonen. Vi fick en leverans med påsar, burkar, paket, kartonger.. av mat. En stor matkasse. En Linas matkasse. Helt enkelt en massa mat som tillsammans ska bli goda måltider. Vad sägs om etiopisk kycklinggryta, dill- och pepparotsbakad torsk eller spenat- och ricottacanneloni? Vi vred och vände på allting som slussades vidare till skafferi, kylskåp och frys. Spännande, spännande! Jag ser fram emot att testa nya recept och uppleva nya smaker!

Är det någon av er som använder sig av matkasse-tjänster? Berätta, vad tycker ni?

Matkassen innehöll en hel del grönt, vilket glädjer mig.

3 thoughts on “matkasse

  1. Jag har nyligen beställt matkasse från just LInas. Ska bli intressant att se hur det är.

  2. Jag har funderat på det, men i och med att jag har lite överkänslighet mot vissa matvaror så har jag helt enkelt antagit att det inte skulle gå. Kanske borde kolla upp det, men oftast brukar lime/citron och tomat återfinnas i en av maträtterna….
    Får helt enkelt sätta blåslampan i baken på mig själv. Utmana sig själv 🙂

  3. Mia: Vi har nu testat två av fem maträtter och är hittills nöjda. Inte 100% – men nöjda. Ska bli intressant att testa fler!

    Elin: Det går kanske att byta ut mot råvaror du inte är känslig mot? Jämför de olika alternativen och se vilken av de olika matkassarna som verkar bäst för dig.

Kommentera

