fullfartframat.se

skönhetsspotting med burt’s bees

2 kommentarer

Igår var jag inbjuden av Spot and Tell på en skönhetsspotting för Burt’s Bees. Ett populärt amerikanskt skönhetsmärke som nu finns på den svenska marknaden. Jag gillar naturprodukter som går ett steg längre och även tänker på att förpackningarna (som tuber, burkar osv) skall i så stor utsträckning som möjligt vara av förnyelsebara material. Vi fick dofta, klämma, känna och smörja oss igenom deras sortiment och fick även en del produkter med oss hem att testa. Jag fastnade direkt för Beeswax Lip Balm (som är originalprodukten) samt Soap Bark and Chamomile Deep Cleansing Cream som skonsamt rengör och återfuktar. Det ska bli spännande att testa resten av produkterna som jag nu har hemma och jag är redan sugen på att beställa fler från deras webshop. Produkterna kommer att finnas i butik under våren – men tyvärr vet jag inte i vilka eftersom det inte avslöjades för oss på spottingen.

Det finns stor chans att Burt’s Bess blir en ny favorit hos mig – tillsammans med mina andra favoriter i necessären: schampo från Björn Axén, balsam/deep conditioner från Aussie, duschcreme från Weleda, bodyscrub från The Body Shop och body milk från Korres.

Edit. Okay, jag erkänner att den sista meningen fick tonen av köpt reklam – men det är det inte. Detta är helt enkelt produkter jag använder i min vardag, med eller utan blogg. Jag rekommenderar/skriver gott om enbart sådana produkter som jag faktiskt själv gillar och använder.

Några av alla produkter som finns i sortimentet som innehåller det mesta för hår, hud, ansikte, läppar och händer/fötter – de har även en mamma/baby-serie. Alla produkterna marknadsförs dock som unisex och fungerar lika bra på män eftersom många av dofterna är väldigt neutrala.

2 thoughts on “skönhetsspotting med burt’s bees

  1. Gillar lip balmet, köpte det i London. Letade mycket efter deras cuticle cream som ska vara bra men hittade ingenstans.

  2. Tack för i lördags! Hoppas någon av produkterna blir en framtida favorit i badrumsskåpet 🙂

    Hälsningar
    Linn, Spot and Tell

Kommentera

