fullfartframat.se

spring i benen

3 kommentarer

Visst, intervallerna gick väl så där igår. Tumme upp för att jag orkade mig igenom dem, tumme ner för att jag inte höll den hastighet som var tänkt från början. Jag var lite överoptimistisk i min planering – men nu vet jag bättre.

Gårdagens löppass var verkligen ett test i flera bemärkelser – dels för att kontrollera formen, dels för att testa Röhnisch Anti-shake tights ifall de håller vad de lovar.

Som ni kanske kommer ihåg reagerade jag på marknadsföringen av tightsen och frågade Röhnisch om det var kosmetik eller funktion de sålde. De lyssnade, argumenterade och tackade för min input. Heder till Röhnisch. Nu testar jag själv ett par ur Anti-shake kollektionen – jag kan ju inte var den liksom.

Jag kände mig i början som en stoppad korv och det pirrade nästan lite obehagligt i benen (även om de inte är så hårt sittande att det kan härledas från tightsen) men efter ett tag släppte pirret och benen trummade på. Tightsen är sköna att bära och benen kändes piggare och fräschare än vanligt efter passet. Om det var kompressionen som gjorde sitt eller om det var jag som var i bättre form än jag trodde – det kan jag inte vara säker på. Kanske både och. Hoppas på det.

Blev jag snyggare då? Mjaeh, det vet jag inte. (Jag blir snyggare av att springa dock.) Tightsen i sig är snygga och jag gillar Röhnisch designspråk, men jag har lite svårt för det blanka tyget.

ps) ni har väl inte missat det här initiativet? (ds

Tack benen!

3 thoughts on “spring i benen

  1. Härligt att de lyssnade. Lust att vidarebefodra mailet? Vore trevligt att få läsa 🙂

  2. wow. all heder till röhnish som verkligen tar sina kunder på allvar. efter att ha läst så blir jag än mer nyfiken på dem. ser fram emot ditt test 🙂

Kommentera

