fullfartframat.se

akta klorna!

2 kommentarer

Lördagens fighting spirit fortsatte under söndagen då jag dels byggde på pannbenet genom att powerwalka (det låter så mesigt med ”gå”) på löpbandet i fyrtiofem minuter och dels sprängde mina gränser vad gäller box. Sjuttiofem minuter. Sjuttiofem svettiga, men överkomliga, minuter. Passet innehöll lika delar slag/spark-kombinationer och boxfys i form av armhävningar, burpees, upphopp, utfall och crunches i olika former.

Personligen hade jag önskat ett större fokus på handskar och mitsar – vill jag köra hundra armhävningar och femtioelva miljoner burpees kan jag göra det någon annanstans. Men jag förstår tanken. Jag vill dock boxas (och sparkas) när jag går på ett boxpaass, säkra tekniken men också trycka iväg slag efter slag eller spark efter spark.

Ni som går på boxpass; föredrar ni teknikklasser – där tempot kanske är lite lägre och fokus ligger på att du utför allt korrekt och snyggt, eller vill ni trycka iväg slag och sparkar så hårt/snabbt det bara går? Jag vill så klart ha både och – men skippar gärna burpees.

På löpbandet hade jag himla trevligt sällskap av fina – och kloka – Emelie som körde imponerande intervaller. Hon ser alltid så pigg och fräsch ut, oavsett om hon lyfter tungt i gymmet eller i det här fallet – springer intervaller. Roligt att ses! You rock!

Det går inte att hålla långa snygga naglar när man boxas. En av mina favoritinstruktörer brukar fråga om vill ha ”akta-mina-naglar-klass” eller förortsklass. 😉

2 thoughts on “akta klorna!

  1. we rock!!
    Gullet du!
    Imponerad av uppförsbacken du gick i- såg ont att svida i skinkorna hihi! som det ska =)

  2. Pingback: var är min box? « fullfartframat.se

Kommentera

