fullfartframat.se

boulebar och gångjärnsvärk

4 kommentarer

Vad händer där ute i den stora vida världen? Tränar ni? Vad tränar ni? Varför tränar ni och inte jag? Aaah!

Inte så träningsrelaterat, men jag måste rekommendera Boulebar på Surbrunnsgatan i Stockholm. Mysiga lokaler, supertrevlig personal och gott käk bidrar till en gemytlig after work eller bara ”något-kul-att-göra-med-kompisarna”! Ett parti boule och lite gott att dricka och äta antingen före, under eller efter matchen. I vårt fall slutade det med skämtsamma hotelser om att de-frienda varandra på Facebook – men så vitt jag vet så är det ingen som infriat hoten än. Dagen efter vaknade jag dock upp med snuva och halsont, men det finns ingen rimlig koppling till boulespelandet.

Torsdagens snuva och halsont är nu borta tack och lov, men jag har fortfarande ont i leder och är alldeles stel i gångjärnet mellan överkropp och ben – dvs ländrygg, höfter och rumpa. Märkligt. Elaka tankar går oavkortat till de galet obekväma stolarna på Rigoletto Salong 2. Aj aj aj!

Förresten. Ni är dåliga på att kommentera just nu. Statistiken säger att ni är en hel drös som kikar in varje dag – men det syns ju inte i kommentarerna. Jag gillar kommentarer. Okay, jag ska väl erkänna att jag läser många bloggar själv, men är inte den bästa på att kommentera alla gånger jag heller – så det där med att kasta sten i glashus.. Ehm, just det.

Inser att jag nästan börjar bli huslig. Dags att skaffa förkläde och hårnät.

 

4 thoughts on “boulebar och gångjärnsvärk

  1. Låter som ett mysigt ställe! Jag hoppas du kan träna snart igen (och under tiden är det ju inte alls fel att vara lite huslig och baka sockerkaka!) 🙂

  2. Hehe. Om du kommenterar hos mig kommenterar jag hos dig 😉
    Jag tränar ganska lite tyvärr, men igår körde jag ett pilatespass framför tvn och jävlar vad svag jag var i höger sida. Läskigt det där 🙂

  3. Lisa: Nej, det är kanske inte så farligt att vara lite huslig ibland? 🙂
    Elin: Point taken! Haha! Jag är också väldigt ojämn om man jämför höger resp vänster. ruskigt svag i vänster..

  4. Jag vet hur det känns med kommentarer som uteblir, men man kan ju inte bara kommentera för kommenterandets skull eller….

Kommentera

