fullfartframat.se

test: training for runners

Lämna en kommentar

Ginastica Natural i all ära (verkar iofs väldigt kul!) men igår hade jag bokat in ett Training for Runners-pass som jag faktiskt inte ville missa. Det är gigantiska köer (läs: Zumba eller Tepp-style) till klasserna och jag var glad att jag dels fick plats och dels att jag masade mig iväg till gymmet. Passet var uppdelat i block om löpskolning/kondition och styrka/bålstabilitet. Höga knän, sidoförflyttningar, ruscher och olika hopp blandades med utfall, plankor, pendelövningar och omvända crunches. Grymt jobbigt, men säkert rysligt nyttigt för mig som löpare. Jag kommer definitivt att gå igen (bara jag får plats) och funderar faktiskt på att hänga med i utegrupperna som startar i april.

Innan klassen satt jag och iakttog mina meddeltagare – majoriteten iklädda löparskor, långa tights och tishor från diverse lopp. Lite annorlunda klientel jämfört med vanliga gruppträningsdeltagare. Roligt att köpnördarna invaderar gruppträningssalen. Me like.


Så här flashiga såg vi inte ut..

Kommentera

