fullfartframat.se

bara tre minuter till…

Lämna en kommentar

Imorse hängde älsklingen och jag på låset till gymmet. Fem i tio stog vi och stampade utanför dörren och kände oss hard core. Hur många rycker i gymdörren en söndagmorgon liksom? Ganska så många visade det sig. Vi var tydligen inte så hårda.

Det var dags att dejta Hr Löpband igen. Jag inbillar mig att jag har fått till en vana nu. Det betyder dock inte att det gick bra. Eller ja, det är sanning med modifikation. Samma distans, marginellt kortare tid men betydligt tyngre och jobbigare idag än i fredags. Då var jag oövervinnerlig. Märkligt det där. Vore jag en rutinerad löparräv så hade jag säket haft ett antal teorier om orsak och verkan, men nu är jag inte särskilt gammal i gården.

Passet blev indelat i block om minuter, fem minuter, tio minuter.. Tricket för mig är att inte tänka på hela längden utan att dela upp allt i sektioner. ”Kom igen, bara tre minuter till, sen får du höja farten!” ”Om två minuter får du sänka farten i en minut!” Andra gånger är det bara envishet och pannbensträning som gäller.

Jag vet dock att min envishet belönar mig. Det må vara en långsam förändring, men jag ser dock en förändring i mina resultat. Uthålligare, snabbare och starkare. I’m getting there!

”Open Sesame!”

 

 

Kommentera

