fullfartframat.se

stark magasin

6 kommentarer

Kommer det att födas en ny stjärna på träningstidningshimlen? Det första numret av STARK Magasin kommer ut i april.

STARK Magasin har inte kommit till av en slump. Den kom till eftersom det saknades något.

Det saknades ett magasin som fokuserade på riktig träning och riktig mat, på helhet snarare än detaljer. Det saknades en tidning där experter inom träning, kost, idrottsskador – för alla, från de som motionerar ibland till proffs – fanns samlade. Och det saknades en mognare hälsotidning som såg till träning för hela livet, från barn till vuxna, och som fick tillgång till de största profilernas tränings- och kostupplägg. Nu finns den.

Martin Lidberg, Anders Szalkai och Fredrik Paulun är några av namnen som återfinns som skribenter. Det ska bli intressant att se om den kommer att fylla sitt syfte – en mognare hälsotidning för alla.

Jag är självfalett nyfiken, men behövs det verkligen en till tidning?

6 thoughts on “stark magasin

  1. Hmm… intressant med en ny tidning! Så intressant att jag bestämde mig för att testa det där med 2 nr för 99:- (lite dyrt ändå kan jag tycka..) Men jag har trötnat på och iForm/Topphälsa. Fastnade inte riktigt för Blossom. Visst Runners World och Aktiv träning är ju riktigt bra, men när man har en paus i löpningen så blir de mer irriterande än peppande. BODY är ju grym – men känner inte riktigt igen mig i den 😉 Testat en del brittiska och amerikanska tidningar man kan få tag på på En del pressbyråer, gillar vissa, men är lite väl dyra med nästan hundringen per tidning. Så kvar just nu är bara den ständiga favoriten FitnessMagazine. Mjo frågan är om det behövs ytterligare en… Men vi får väl se i vår när den kommer!
    (Men när det väl blir varamare ute och jag köpt min cykel kommer det nog bli några numer av Kadens och Outside också)
    …och jag undrar varför jag läser så lite böcker nu fördtiden..?

  2. håller tummen att det är lika bra som det låter/ ser ut!

  3. Mina favoriter är nog Runner’s, Aktiv Träning och Outside. Fitness är okay, men känns inte riktigt ”jag” alla gånger. Iforn o Topphälsa är inte alls jag och har aldrig varit något återkommande i tidningshögen.

    Det ska bli intressant att se resultatet av STARK.

  4. det behövs ingen till dålig tidning. däremot behövs det en bra tidning! ska bli spännande att läsa stark!

  5. Hoppas att de kunde ge ut den i Finalandet också 🙂

  6. Snubblade in på en gammal tråd här, men STARK är ju fantastisk! Den hjälper mig att träna minst ett två pass i veckan extra, och då tränar jag redan mycket. Vet inte om jag rycks med för mycket, men jag blir läskigt motiverad av den i alla fall…

Kommentera

