fullfartframat.se

anti-skakfunktion hos röhnisch

9 kommentarer

Jag gillar Röhnisch. De har snygga träningskläder i sköna material och härliga färger. Jag vet dock inte vad jag tycker om deras nyhet till våren: Anti-Shake.

”Vårens trevligaste nyhet är det fantastiska ”anti-skak” materialet ShapeMicrofiber som är speciellt framtaget av oss för att hålla allt under midjan på plats, med den lilla bonusen att den också ger en lyftande effekt.”

För det första vet jag inte riktigt vad som är skillnaden mellan ett par vanliga tights och till exempel Siri Tights som tillverkats i Shape Microfiber. De senare marknadsförs så här:

”Tjejer! Träningstights i nytt fantastiskt ‘Shape Microfiber’ material som inte bara andas, utan även håller lår – och stuss på plats! Ger också en viss formande och lyftande effekt. Passar alla träningsformer och kvinnokroppar. Högre linning med praktisk nyckelficka. Sportiga pipings som schysst detalj.”

Visst, jag gillar snygga träningskläder och de ska självfallet fylla en funktion också. (Sport-BH är ett sådant plagg som är extremt viktigt! Jag har ingen stor och tung byst, men grejerna ska sitta på sin plats när man springer och hoppar!) Men för mig låter ”håller lår – och stuss på plats” inte som om det är kompressionstights vi pratar om – utan ”push-up” tights ((ja, ni fattar) ..och måste ytterligare en aktör på träningsmarknaden fokusera på de mest ångestladdade problemområdena för kvinnor? Hjälper dessa eller stjälper de rent av?

Finns det en efterfrågan? Jag vet inte. Vet du?

Har vi inte nog med att koncentrera oss på träningen – inte på hur kurvorna sitter (eller inte sitter) under tiden? Fast det är kanske många som tänker på det? Hur man ser ut under träningen alltså. Gör du det?

Självfallet blir man nyfiken på att testa ett par tights, men ur funktionsintresse – inte huruvida de håller in och lyfter. Jag har annat för mig när jag tränar.

De ovannämnda tightsen.
Visst, de är snygga (som det mesta från Röhnisch) men…?

9 thoughts on “anti-skakfunktion hos röhnisch

  1. Alltså… Jag är lite skeptisk. Funkar det ens?
    Men de SER sköna ut.
    Det kanske är jätteskönt om man har mycket ”fluff” som ska hållas på plats. Men om man bara har kurvor och lite fluff (som jag haha) så tror jag inte att skillnaden kan bli så himla stor.

  2. Jag skulle vilja pröva ett par i alla fall då jag har inte de smala välsvarvade löparbenen som många andra begåvats med, ibland vid pass där det är mycket hopp skulle ett par byxor som får den hoppiga effekten att minska en bra detalj. Jag blir nyfiken i alla fall 🙂
    pst, du kan förresten ändra länken till mig under bloggarna du läser, troligtvis kör jag igång på riktigt på adressen http://elinsvra.wordpress.com/ om en stund. Ska bara försöka undvika nyårslöftarna på gymmet först 😉

  3. Jag är också nyfiken på att testa, men då för att se om anti-shake hjälper mig att prestera bättre eller bara se snyggare ut? Jag saknar också de där välsvarvade löparbenen… 😉 Är tanken det förstnämnda så är det helt okay, men är syftet med dessa att vi ska vara snyggare.. ja, då är jag tveksam till idén. Förstår ni skillnaden? Fjantigt av mig kanske men jag hängde upp mig på detta! Haha.

  4. Om de är för rent kosmetiskt syfte får de bo kvar i affären för mig, men om de fungerar likt kompressionstights prövat jag gärna 🙂
    nyfiken på vad de menar, mailar du röhnish Lotta? Vi med ben som inte är som klassiska löparben vore ju perfekta testobjekt 😉

  5. Återkommer med svar! 🙂

  6. Det låter ju som om de kunde vara som kompressionstights. De är också väldigt anti-skakika. Trots att jag inte har så väldigt mycket hoppande fluff runt lår och rumpa, märks en väldigt stor skillnad, och allt är verkligen på plats med de tightsen.

  7. Hej tjejer!
    Om ni inte testat dessa borde ni göra det! Helt underbara!
    Själv har jag väldigt smala ben och lite rumpa så jag använder dem inte för att ”hålla allt på plats” utan för att jag tycker att dem sitter såå skönt =)

    En smaksak, gillar man vida byxor eller gillar man tighta?

    Testa i butik och se vad ni tycker själv ÄLSKAR ja dem! =)

    Härlig träning på er allihopa!

    Mvh Annica

  8. Tightsen är säkert bra – vilket flera recension tyder på MEN det jag reagerade på var marknadsföringen. Säljargumenten kunde lika gärna ha varit framtagna för en push-up-BH. Tyvärr fick jag aldrig något svar av Röhnisch på mitt brev. Dåligt.

  9. Pingback: spring i benen « fullfartframat.se

Kommentera

