fullfartframat.se

bodybalance

1 kommentar

Jag är en kvinna vid mitt ord. Nåja, jag var det igår. Löpband var sedan tidigare bestämt, löpband  blev det också. Efter en halvtimme på bandet och lika länge på motionscykeln så insåg jag ganska bedrövat att det där med att kondition är en färskvara är tyvärr helt sant.  Nåja, nu har jag min baslinje. Nu vet jag vad jag har att jobba med. The only way is up.

Besöket på gymmet avslutades med BodyBalance (lyckades pricka in premiärpasset på SATS Farsta), ett pass jag inte hade någon som helst aning om innehåll eller upplägg. Instruktören beskrev det som en blandning mellan yoga, tai chi och pilates. Jag påstår att det påminner en del om SATS Flow för er som är bekanta med SATS eget klassutbud – dock med ett långsammare och lugnare ”flow”.

Passet passade bra efter en timmes cardio även om jag aldrig riktigt fick till det i höftböjarstretchlåten (*phew*). Antingen var det jag som inte fattade hur man skulle göra eller så var det instruktören som inte riktigt kunde förklara, eller så var det min överrörlighet som gjorde sig påmind. Oavsett vilket så var det en behaglig klass som jag säkert kommer att delta i igen. Den korta pilateskomponenten resulterade i en lite lagom träningsvärk i magen idag. Det tackar vi för.

bilden är lånad från google

One thought on “bodybalance

  1. Hello there! I could have sworn I’ve been to this site before
    but after browsing through a few of the articles I realized it’s new to me.

    Anyhow, I’m definitely happy I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back often!

Kommentera

